Vilniaus kolegijos ir „Paulini“, „Linos artelė“ projektas: studentų darbai tapo realia reklama
Valyklų tinklas „Paulini“ ir siuvimo ateljė „Linos artelė“ kartu su Vilniaus kolegijos Dizaino fakultetu inicijavo kūrybinį projektą – konkursą, kuris tapo puikiu pavyzdžiu, kaip komunikacijos srityje gali bendradarbiauti verslas ir aukštasis mokslas. Antro kurso grafinio dizaino studijų programos studentai turėjo galimybę kurti realius reklaminius maketus šiems prekės ženklams – nuo idėjų generavimo iki vizualinės komunikacijos sprendimų.
Daugiau nei 30 studentų sukūrė net 60 reklaminių maketų, iš kurių trys kūrybiškiausi šiandien Vilniaus kolegijoje vykusioje parodoje „Tebūnie švara“ apdovanoti piniginiais prizais. Kai kurie darbai jau matomi spaudoje, lauko reklamose ir socialinių tinklų komunikacijoje.
„Tai buvo ne tik kūrybinė užduotis, bet ir praktinė veikla mūsų studentams. Šis projektas jiems leido išgirsti realaus užsakovo reikalavimus, išbandyti savo jėgas ir atrasti savo braižą. Studentai mokėsi ne tik kūrybos, bet ir bendravimo su klientu, prisitaikymo, įsigilinimo į kūrybinę užduotį (vad. briefą)“, – teigia Vilniaus kolegijos Grafinio dizaino studijų programos komiteto pirmininkas Jonas Malinauskas.
Projekto iniciatorius, „Paulini“ vadovas Arūnas Liutkevičius pabrėžia: „Tokios iniciatyvos ne tik įkvepia, bet ir kuria tiesioginę naudą verslui. Gavome daugybę kūrybinių sprendimų, kai kurie jų iš karto pritaikyti. Tai neįkainojamas ryšys su jaunąja karta ir galimybė atrasti ateities komandos narius.“
Dizaino fakulteto lektorės Vaida Kunigelytė ir Gabrielė Vingraitė pasakoja, kad du mėnesius trukęs projektas studentus stipriai įtraukė: „Jie kūrė su užsidegimu, nes tai realu, nauja, gyva. Studentai matė, kad jų darbas gali būti matomas gatvėje ar socialiniuose tinkluose – tai motyvuoja kur kas labiau nei teorinė užduotis“.
Anot Dizaino fakulteto lektorių, vienas didžiausių iššūkių buvo ištrūkti iš nusistovėjusių vizualinių šablonų: „Valymo ir siuvimo paslaugų komunikacijoje dažnai naudojami pasikartojantys vaizdai – skalbiniai, siūlai, adatos. Mes skatinome studentus tai apeiti – naudoti koliažus, autorinius piešinius, kurti asmenišką vizualinę kalbą,“ – teigia Jonas Malinauskas.
Nuo robotų iki sfinksų
Studentų kūrybiškumas projekto metu viršijo lūkesčius – į siuvimo paslaugas žvelgta per tvarumo prizmę, naudojant gaublio, gamtos elementus, taip pat kviesta atsigręžti į tvarią madą, prikelti darbužius antram gyvenimui lyg sfinksą. Valymo paslaugas pasiūlyta reklamuoti naudojant laikmatį, kviečiantį taupyti laiką sau, sukuriant valymo paslaugų personažą robotuką ir drabužių etiketes, kurias nukirpdami darome klaidas drabužių priežiūroje.
Aukščiausi įvertinimai buvo skirti darbams, kurie pasižymėjo ne tik estetine kokybe, bet ir komunikaciniu tikslumu, originalumu bei profesine branda.
Pirma vieta apdovanotas Kipras Maigys, kurio maketas išsiskyrė ryškia raudona spalva, įmonės kolorito atitikimu ir patrauklia personažo iliustracija. „Esu dėkingas už tokią galimybę – tai neįkainojama praktika. Pasirinkau ryškią raudoną spalvą ir sukūriau originalią personažo iliustraciją – tai padėjo darbui išsiskirti“, – apie savo pasirinkimą pasakoja Kipras.
Antrąją vietą pelnė Neringa Marcinkevičiūtė, pasirinkusi tradicinį, tačiau labai netikėtą sagos atvaizdavimą per tvarumo prizmę. Trečiąją vietą pasidalijo Meida Čagutė ir Ieva Šerlinskaitė. Studentai vienbalsiai kalbėjo apie tai, kad tokių projektų turėtų būti daugiau: studentams – tai reali praktika, o įmonėms – galimybė pamatyti naujas idėjas.




