Vilniaus kolegijos bibliotekoje diegiama nauja bibliotekos paslaugų platforma

2023-11-03

Daugiau kaip 40 šalies švietimo ir mokslo institucijų pradeda diegti naujos kartos bibliotekos paslaugų platformą, kurią sudaro tarptautinės kompanijos „Ex Libris“ bibliotekiniai produktai „Alma“ ir „Primo VE“, pranešė Vilniaus universitetas (VU).

„Naujoji bibliotekos paslaugų platforma Lietuvos akademinei bendruomenei suteiks naujų galimybių šalies mastu kurti bendrąjį akademinių bibliotekų elektroninį katalogą su daugiau kaip 2 mln. bibliografinių įrašų, taip pat bendradarbiauti pasauliniu mastu ir keistis laisvai prieinamais duomenimis su „Alma“ ir „Primo VE“ bendruomene, kurią sudaro daugiau nei 2380 bibliotekų visame pasaulyje“, – sako VU Informacinių technologijų paslaugų centro vadovas Arūnas Stašionis. Pasak A.Stašionio, kuris yra Lietuvos akademinės elektroninės bibliotekos (eLABa) informacinės sistemos duomenų valdymo įgaliotinis, nauja platforma leis paprasčiau naudotis internetine naudotojo sąsaja, pritaikyta ir mobiliesiems įrenginiams, lengviau administruoti elektroninius leidinius, taikyti pasaulyje paplitusius informacijos valdymo protokolus ir standartus. Kaip nurodoma pranešime, nauji bibliotekiniai produktai institucijose bus įdiegti per dvejus metus. Platformos pirkimą vykdo Vilniaus universitetas (VU), finansuoja Švietimo, mokslo ir sporto ministerija, projektas įgyvendinamas pagal Lietuvos mokslo ir studijų informacinės infrastruktūros plėtros 2021–2024 metų veiksmų planą.

VIKO bibliotekos vadovė K. Blaževičienė pažymėjo, kad „jau vykstantis „Alma“ bibliotekinės informacinės sistemos diegimas yra sudėtingas ir ilgas procesas, apimantis planavimą, konfigūraciją, duomenų migraciją, testavimą ir mokymus. Be abejonės, šis procesas sukelia daug papildomų iššūkių, nes atsakingi VIKO bibliotekos darbuotojai turi skirti daug laiko mokymuisi, sistemos konfigūracijai, duomenų migracijai, testavimui ir tuo pačiu metu atlikti savo tiesiogines kasdienines darbo funkcijas. Tačiau tai yra investicija į VIKO bibliotekos veiklos efektyvumą ir paslaugų kokybę ateityje. Sistema leidžia bibliotekai efektyviai organizuoti ir valdyti savo resursus, atlikti duomenų analizę ir statistiką, stebėti išteklių naudojimą, identifikuoti tendencijas ir priimti strateginius sprendimus. „Alma“ turi daug platesnes galimybes valdyti elektroninius išteklius, įskaitant elektroninių knygų, žurnalų, duomenų bazių ir kitų elektroninių išteklių licencijavimą, stebėjimą, naudojimą ir prieigą. Nors sistemos privalumai daugiausia susiję su bibliotekos vidaus valdymu, tai tiesiogiai paveiks ir pagerins vartotojų patirtį – „Alma“ bibliotekinė informacinė sistema suteiks VIKO bibliotekos vartotojams greitesnę paieškos patirtį, platesnį išteklių pasirinkimą ir patogias sąsajas, kurių dėka jie galės lengviau rasti ir naudotis bibliotekos resursais“.