Kompetencijos ar asmeninės savybės, pažįstantis save ar mokinius, bendraujantis su tėvais ar tik su mokiniais,– koks turi būti geras šiuolaikinis mokytojas birželio 16 d. Vilniaus kolegijos Verslo vadybos fakultete vykusioje diskusijoje svarstė pedagogai, tėvai, studentai, mokslininkai, švietimo darbuotojai ir visi, kuriems rūpi švietimo ateitis. Diskusiją organizavo „Švietimo ateities forumas“ drauge su Vilniaus kolegija, Karalienės Mortos mokykla, Vaikystės sodu, asociacija „Kitoks vaikas“ ir katalikišku darželiu „Mažutėliams“. Renginyje dalyvavo daugiau nei 200 pedagogų iš visų Lietuvos regionų.

„Siekdami atsiliepti į idėją mokytojas prestižinė profesija iki 2025, taip pat norėdami į mokyklas ir darželius pritraukti jaunų specialistų ir padėti esantiems pedagogams susivokti, kas kuria mokytojo prestižą, sukvietėme mokytojus į diskusiją. Pagrindinis mūsų tikslas – įvardinti mokytojo savybes ir kompetencijas, kurios visuotinai atrodo svarbiausios. Tik tuomet žinosime, kokia kryptimi toliau ugdyti esamus ir būsimus mokytojus“, – sako Vilniaus universiteto profesorė edukologė Vilija Targamadzė, „Švietimo ateities forumo“ prezidentė.

Pasak prof. Vilijos Targamadzės, šiuolaikinis mokytojas susiduria su daugeliu iššūkių. Keičiantis visuomenei, keičiasi ir mokytojo profesijos standartai, į ugdymo(si) procesą dažnai aktyviai įsitraukia ir tėvai, kurie turi daug gerų ketinimų, bet neretai stokoja pedagoginių žinių, gebėjimų. Galų gale, yra tikrai daug tiek jaunų, tiek vyresnio amžiaus žmonių, kurie mielai imtųsi pedagoginio darbo, tačiau turime padėti jiems pasiruošti.

Vaiva Juškienė, Vilniaus kolegijos Pedagogikos fakulteto dekanė, teigia, kad būti mokytoju – tai skirti šiam darbui 24 valandas per parą. „Geras mokytojas yra tas, kuris eina koja kojon su pasauliu, nepamiršdamas pamatinių dalykų “, – sako pedagogų kalvės atstovė.

Renginio nuotraukos

Plačiau apie renginį