Populiarėja mokymas: jaunuoliai per metus įgyja profesiją ir įsilieja į darbo rinką
Nors profesinis mokymas Lietuvoje sparčiai populiarėja, visuomenėje vis dar vyrauja jį supantys mitai. O tai neretai jauną žmogų nukreipia ne tuo keliu, kurį jis iš tiesų norėtų pasirinkti. „Planuojantys dar šiais metais įstoti į profesinio mokymo įstaigą, tai gali padaryti iki rugpjūčio 6 d. mokausi.lt sistemoje. Tačiau neretai susiduriama su situacijomis, kuomet artimieji bando perkalbėti siekiančius kvalifikaciją įgyti profesinio mokymo įstaigoje. Anot jų, šie mokslai nekokybiški ir nepadedantys rasti gerai apmokamo darbo. Tai – netiesa“, – sako Vilniaus kolegijos (VIKO) Profesinio mokymo skyriaus vadovė Ina Stankaitienė.
„Profesiniame mokyme didelis dėmesys skiriamas praktinių įgūdžių formavimui bei tobulinimui. Tai sudaro net 70 proc. programų apimties. O vykdomų mokymo programų trukmė vyrauja nuo 7 mėnesių iki 1 metų. Šio laiko pakanka, kad mokymo metu įgytas žinias jaunuolis iškart galėtų taikyti darbo rinkoje bei greitai ir efektyviai į ją įsilieti“, – teigia I. Stankaitienė.
Specialistė pažymi, kad profesinio mokymo įstaigose įgyjama konkreti profesija. Vilniaus kolegijos Profesinio mokymo skyriuje kviečia įgyti ekspeditoriaus ir traukinio mašinisto profesijas.
„Gavau, patyriau ir pamačiau daugiau nei būčiau pamanęs. Ačiū už lankstumą!“ – tokiais atsiliepimais dalinasi Vilniaus kolegijos Profesinio mokymo skyriaus traukinio mašinisto programos absolventas. Tokie atsiliepimai liudija, kad mokymas čia vyksta ne formaliai, o atsižvelgiant į individualius poreikius ir realias situacijas darbo rinkoje.
Profesinis mokymas, vykdomas įvairiomis formomis ir būdais, suteikia daug perspektyvų, tampa vis lankstesnis: galimybė derinti mokymą su darbu yra svarbi priežastis pasirinkti profesinį mokymą. Tai ypač svarbu tiems, kurie siekia greitai įsilieti į darbo rinką ar įgyti papildomų kompetencijų, neatsisakant esamos veiklos.
Ruošiami transporto paslaugų sektoriaus specialistai
VIKO Profesinio mokymo skyrius tęsia ilgametes profesinio mokymo tradicijas, stiprina ryšius su socialiniais partneriais ir orientuojasi į šiuolaikinės darbo rinkos poreikius. Įvertinti profesinio mokymo, vykdomo VIKO Profesinio mokymo skyriuje, kokybę ir suteikiamas karjeros galimybes padeda glaudus bendradarbiavimas su socialiniais parneriais, darbdaviais ir betarpiškas bendravimas su absolventais ir jų grįžtamasis ryšys.
Verslas vertina jaunuosius specialistus, įgijusius profesinį išsilavinimą Vilniaus kolegijos Profesinio mokymo skyriuje, nes jų pasirengimas atitinka realius rinkos poreikius. Lietuvos ir tarptautinių logistikos įmonių atstovai džiaugiasi bendradarbiavimu: „Per praktiką bendradarbiaujame pirmą kartą, tačiau norėtume užmegzti glaudesnius ryšius.“ Daugelis įmonių mokinius priima atlikti praktiką su aiškia perspektyva: „Priimame praktikai su galimybe likti įmonėje.“ Toks požiūris rodo pasitikėjimą jaunaisiais specialistais ir norą investuoti į jų augimą: „Esame atviri pasidalinti su mokiniais, išreiškusiais norą augti ir tobulėti šioje srityje.“ Šie atsiliepimai atskleidžia, kad VIKO profesinis mokymas – tai ne tik žinių įgijimas, bet ir tvirtas žingsnis į sėkmingą karjerą tiek Lietuvos, tiek tarptautinėje darbo rinkoje.
Turėti konkurencinį pranašumą šiuolaikinėje darbo rinkoje tampa vis svarbiau, todėl profesinis mokymas įgyja ypatingą reikšmę. Šiandien tai ne tik galimybė greitai įgyti paklausią profesiją, bet ir stiprus pagrindas tolimesniam akademiniam keliui. VIKO Profesinio mokymo skyriuje siūlomos mokymo programos atliepia darbo rinkos poreikius, o mokiniai, dirbdami su moderniausia įranga ir pažindami naujausias technologijas, įgyja tvirtą praktinį pasirengimą. Tai padeda užtikrintai žengti į pasirinktą profesinę sritį ar tęsti studijas aukštojoje mokykloje.
Reikalavimai norintiems įstoti
Norintiems kvalifikaciją įgyti profesinio rengimo įstaigose – taikomi reikalavimai, nustatyti profesinio mokymo programose. „Stojančiojo konkursinį balą sudaro visų mokymo dalykų įvertinimų vidurkis ir brandos egzaminų įvertinimų aritmetinis vidurkis. Apskaičiuojant konkursinį balą mokyklinio brandos egzamino įvertinimui taikomas koeficientas 1,2, o valstybinio brandos egzamino įvertinimui – 2“, – sako VIKO Profesinio mokymo skyriaus vadovė. Stojančiųjų į profesinio mokymo valstybės finansuojamas vietas eilė sistemoje sudaroma mažėjimo tvarka pagal stojančiųjų konkursinį balą ir pirmumo kriterijus.


