25-metį pasitinkanti Vilniaus kolegija – nacionalinių reitingų lyderė

2025-06-19

Vilniaus kolegija (VIKO) vėl pirmauja valstybinių kolegijų reitinge, skelbiama 2025 m. pavasario žurnalo „Reitingai“ numeryje. „Ypač išsiskiria absolventų kuriama pridėtinė vertė bei darbdavių nuomonė – šioje srityje gautas aukščiausias rezultatas tarp valstybinių kolegijų“, – teigia VIKO, šiemet mininčios 25-ąjį veiklos jubiliejų, direktorė dr. Žymantė Jankauskienė.

Žurnalas „Reitingai“ pirmą kartą pasirodė 2014 m. gegužę. Nuo to laiko VIKO net devynis kartus užėmė pirmąją vietą tarp valstybinių kolegijų ir tik du kartus buvo reitinguota antroje pozicijoje. Per šį laikotarpį keitėsi tiek vertinimo metodika, tiek rodiklių ir kriterijų sistema, tačiau VIKO nuosekliai išlaikė aukščiausias pozicijas.

„Sudarant kolegijų reitingą, aukštosios mokyklos vertinamos pagal kelias pagrindines rodiklių grupes. Viena svarbiausių – alumnų kuriama pridėtinė vertė ir darbdavių vertinimai, kuriems skiriamas didžiausias svoris bendrame vertinime. Taip pat atsižvelgiama į mokslo, meno ar sporto veiklą bei jos kuriamą naudą šalies ūkiui, studentų pasiekimus ir studijų kokybę, kolegijos tarptautiškumą – gebėjimą konkuruoti tarptautinėje studijų erdvėje bei esamo ir būsimo akademinio personalo potencialą. Šios rodiklių grupės kartu sudaro bendrą aukštosios mokyklos įvertinimą nacionaliniame reitinge“, – vertinimų rodiklių grupes vardija dr. Ž. Jankauskienė.

Beveik 5 mln. eurų vertės mokslo centrai

Anot kolegijos direktorės, lyderystę valstybinių kolegijų sektoriuje lėmė nuoseklus ir bendras visos bendruomenės – dėstytojų, studentų, alumnų ir socialinių partnerių – darbas. Vienas iš šio bendradarbiavimo rezultatų – jau pradėtas įgyvendinti projektas „VIKO veiklos efektyvumo didinimas: inžinerijos studijų ir mokslo bei meno sinergija“.

„Pasinaudojant Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės (EGADP) finansavimu, projekto metu bus įrengti beveik 5 mln. eurų vertės ArtSpace ir TechSpace meno ir mokslo centrai. Jie ne tik sustiprins esamas studijų programas, bet ir padės plačiau taikyti mokslo pasiekimus praktikoje“, – sako VIKO direktorė.

Pasak dr. Ž. Jankauskienės, studentai mokslo ir meno centruose kurs interaktyvias audiovizualines instaliacijas, naudos virtualios ir papildytos realybės sprendimus bei vystys inovatyvius prototipus, pritaikomus tiek kultūros, tiek technologijų sektoriuose: „Ši sinergija skatins tarpdisciplininį bendradarbiavimą, kūrybingumą ir naujų idėjų įgyvendinimą.“

Be to, šiemet pirmą kartą kolegijos buvo vertintos pagal naują kriterijų – mokslo, meno ir / ar sporto veiklą bei jos kuriamą pridėtinę vertę šalies ūkiui. Pasak kolegijos direktorės, būtent todėl VIKO investuoja į mokslo ir meno centrų kūrimą – siekiant ne tik stiprinti praktinį studijų turinį, bet ir nuosekliai žengti link strateginio tikslo tapti taikomųjų mokslų universitetu.

Vilniaus kolegija taip pat stiprina ir tarptautinį bendradarbiavimą – ji yra 2025 m. sausio 1 d. veiklą pradėjusio Europos universitetų aljanso HEROES (angl. Higher Education for Resilience-Oriented and Empowered Societies) narė. Kartu su dar aštuoniais Europos partneriais kolegija dalyvauja bendrose studijų, kokybės užtikrinimo, mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros veiklose.

Ypatingas dėmesys profesinio bakalauro studijoms

VIKO nuosekliai siekia aukščiausios kokybės profesinio bakalauro studijų.

„Tam kryptingai stiprinamos dėstytojų kompetencijos, į studijų procesą įtraukiami dėstytojai praktikai, verslo partneriai ir savo sričių ekspertai. Plečiamos nuotolinių studijų galimybės, tobulinami studijų kokybės užtikrinimo mechanizmai, o pradedantiems dėstytojams taikoma mentorystės programa“, – pasakoja dr. Ž. Jankauskienė.

Ž. Jankauskienė pažymi, kad studijų kokybę atspindi ir akreditacijos rezultatai. Per pastaruosius ketverius metus net 22 iš 34 kolegijoje vykdomų studijų krypčių buvo akredituotos maksimaliam 7 metų laikotarpiui. Tai sudaro net 96 proc. visų akredituotų VIKO krypčių.

Vilniaus kolegija kviečia stojančiuosius rinktis iš 60 koleginių studijų ir trumposios pakopos studijų programų bei primena, kad jau nuo birželio 1-osios prasidėjo pagrindinis priėmimo etapas į Lietuvos aukštąsias mokyklas. Norintys studijuoti teikia prašymus per LAMA BPO informacinę sistemą.