Vilniaus kolegija pirmauja Mokslo ir studijų stebėsenos ir analizės centro (MOSTA) atliktoje kolegijų potencialo analizėje

2017-02-21

Vilniaus kolegija pirmauja pagal Mokslo ir studijų stebėsenos ir analizės centro (MOSTA) atliktą kolegijų potencialo analizę.

Kolegijų potencialo analizei taikomi rodikliai, jų skaičiavimo metodika, rodiklių reikšmės buvo iš anksto aptartos su suinteresuotomis šalimis, tarp jų Lietuvos kolegijų direktorių konferencija ir joje atstovaujamomis kolegijomis.

Kolegijų įvertinimui naudojant duomenis iš įvairių šaltinių (Švietimo valdymo informacinės sistemos, Lietuvos aukštųjų mokyklų asociacijos bendrajam priėmimui organizuoti, Studijų kokybės vertinimo centro, Lietuvos darbo biržos, Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos, Švietimo mainų paramos fondo, MOSTA atlikto aukštųjų mokyklų realiųjų išteklių vertinimo), apskaičiuoti rodikliai suskirstyti į dvi grupes:

1. Rodikliai, kuriems taikomi kriterijai:

  1. dėstytojų, turinčių mokslo laipsnį (pripažintų menininkų), ir visų dėstytojų užimtų etatų santykis;
  2. dėstytojų, atvykusių (pagal mainų programas) dėstyti iš užsienio aukštųjų mokyklų, santykis su visais dėstytojais;
  3. administracijos su kitais darbuotojais užimtų etatų ir dėstytojų kartu su mokslo darbuotojais užimtų etatų santykis.
  4. įstojusiųjų su didesniu nei 4 konkursiniu balu dalis;
  5. įstojusiųjų skaičiaus pokytis;
  6. studentų dalis programose, akredituotose maksimaliam laikotarpiui;
  7. registruotų Lietuvos darbo biržoje absolventų dalis nuo visų absolventų;
  8. absolventų, dirbančių 1–3 profesijų grupėse, dalis nuo visų dirbančių absolventų.
  9. įstojusiųjų iš regiono, kuriame veikia kolegija, dalis;
  10. regione įsidarbinusių absolventų dalis.

2. Rodikliai, kuriems kriterijai netaikomi (bendrieji rodikliai):

  1. studentų skaičius;
  2. dėstytojų skaičius;
  3. administracijos su kitais darbuotojais užimamų etatų skaičius;
  4. bendrasis patalpų plotas, tenkantis vienam studentui;
  5. studentų skaičiaus santykis su visų regiono kolegijų studentų skaičiumi;
  6. valstybės biudžeto lėšų ūkiui ir administravimui dalis nuo visų institucijai skirtų valstybės biudžeto lėšų.

Kiekvienam rodikliui priskiriamas balas atsižvelgus į rodiklio reikšmę, o kiekvienai rodiklių grupei ir bendrai kolegijos vykdomoms studijų sritims priskiriamos spalvos: jeigu surenkama mažiau nei 45 proc. galimų balų – raudona, 45–60 – geltona, 60 ir daugiau – žalia. Bendras kolegijos balas buvo apskaičiuotas kaip svertinis studijų sričių balų (pagal studentų skaičių) ir bendrojo kolegijos balo vidurkis.

Vilniaus kolegijos surinktas bendras balas aukščiausias iš visų vertintų kolegijų – 74.

Vilniaus kolegija, aukštai įvertinta valstybinių institucijų, būdama žurnalo „Reitingai“, atliekančio šalies aukštųjų mokyklų palyginamąjį vertinimą, kolegijų reitingo lydere, yra tvirtai pirmaujanti kolegija Lietuvoje.

Daugiau informacijos apie mokslo ir studijų institucijų pertvarką galima rasti čia: http://www.smm.lt/web/lt/mokslo-ir-studiju-instituciju-tinklo-pertvarka