Receptinė sėkmė egzistuoja, tik receptą teks atrasti patiems

2019-11-13

Nors pasaulis Lietuvą, Latviją ir Estiją pozicionuoja kaip vienį (Baltijos regioną), iš tiesų mums būdingi ženklūs skirtumai, kurie ypatingai juntami lyginant aukštojo mokslo institucijų strateginę kryptį. Šių metų rudens semestre, Elektronikos ir informatikos fakulteto Elektronikos katedros vedėjas, docentas dr. Antoni Kozič bei Partnerystės ir projektų skyriaus vadybininkė, Erasmus koordinatorė Santa Mirauskienė, Erasmus+ programos mobilumo vizitų metu, turėjo progą pasisemti gerosios patirties iš kolegų Estijoje, kurie idėjas ne tik kuria, bet ir „konvertuoja“ į realybę bei Latvijoje, kurie suformavo puikiai pasiteisinusį įtraukiojo tarptautiškumo modelį. Finalinėje stažuotės dienoje, Rygos Stradinos universitete, vyko aukštųjų mokyklų prisistatymai. Džiaugiamės, kad Vilniaus kolegijos žinią išgirdo Europos universitetų, kolegijų ir asociacijų atstovai ir tikime, kad šių metų VIKO tarptautinėje (dėstymo) savaitėje sulauksime dar įdomesnių lektorių, kurie savo žiniomis praturtins Kolegijos studentų žinių lobyną!

Grįžtant prie mūsų kaimynų, galima konstatuoti, kad panašiai kaip ir Lietuvos, Estijos aukštojo mokslo sistemos neaplenkė permainos, kurios norom ar nenorom privertė optimizuoti aukštojo mokslo institucijų skaičių. TALTECH universitetas visiškai susitapatinęs su savo šalies koncepcine kryptimi (inovacijų kūrimas), įgyvendina strategiją, koncentruojantis į studijų kokybės tobulinimą, atitolindamas į antrąjį planą projektinę veiklą bei tarptautiškumą. Rygos Stradinos universitetas priešingai, prioritetine savo aukštosios mokyklos ašimi išlaiko būtent tarptautiškumą, kurį šiais metais lozungavo, kaip įtraukųjį.

Remiantis Baltijos šalių praktika galima teigti, kad neužtena tik pertvarkyti (optimizuoti) aukštojo mokslo institucijų, tenka patiems iššifruoti stiprius išteklius ir juos teisingai koncentruoti. Siekiant pakilti į aukštesnę lygą, mūsų Kolegija formuoja savo sėkmės indikatorių, kuris, tikime, taps receptiniu, nes stiprinamas studijų programų tarpdiscipliniškumas bei ugdytinių globalios kompetencijos!